عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 17 مرداد 1399
بازدید : 366
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هفتدهم مرداد روز خبرنگار برهمه همگاران عزیز در رسانه های ایران، بخصوص خبرنگاران استانی که صدای رسای مردم شریف ایران اند مبارک 

خبرنگاران طلایه داران توسعه و پیشرفت، قاصدان امین، راویان صدیق، دیده بانان جامعه، پرچمداران وادی آگاهی و معرفت هستند که با شجاعت و رعایت اخلاق حرفه‌ای در تنویر افکار عمومی، صیانت از حقوق مردم، شفافیت و نقد منصفانه تلاش می‌کنند.

هفدهم مرداد ۱۳۷۷ "محمود صارمی" خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به دست تروریستهای جاهل به شهادت رسید. 

شورای فرهنگ عمومی جمهوری اسلامی ایران این روز را با نام "روز خبرنگار" در تقویم رسمی کشور ثبت کرده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: روز خبرنگار , راویان صدیق , آگاهی , هفتدهم مرداد , فردین احمدی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 1 فروردين 1393
بازدید : 273
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خود سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کرد

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1398 هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و میلاد مسعود امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام به هم‌میهنان عزیز و به‌ویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، و با آرزوی سالی توأم با شادی، سعادت، سلامت جسمی و توفیقات روزافزون مادی و معنوی برای ملت ایران، سال جدید را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

ایشان در ارزیابی سال 97، آن را سالی پُرماجرا خواندند و خاطرنشان کردند: دشمنان در این سال نقشه‌های زیادی برای ایران کشیده بودند، اما ملت ایران به‌معنی واقعی خوش درخشید و با صلابت و بصیرت و با همت جوانان، آن نقشه‌ها را خنثی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی واکنش مردم به تحریمهای شدید آمریکا و اروپا را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی واکنشی محکم و مقتدرانه برشمردند و افزودند: در عرصه سیاسی مظهر این واکنش راهپیمایی عظیم 22 بهمن و موضع‌گیری‌ها مردم در طول سال بود و در عرصه تقابل اقتصادی نیز با «افزایش ابتکارات علمی و فنی»، «افزایش چشمگیر شرکتهای دانش‌بنیان»، «افزایش تولیدات زیربنایی و اساسیِ داخلی مانند افتتاح فازهای متعدد گاز جنوب کشور و افتتاح پالایشگاه بزرگ بندرعباس»، ملت ایران توانست در مقابل دشمنی و خباثت دشمنان، قدرت و هیبت و عظمت خود را نشان دهد و آبروی ملت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرد.

ایشان در ادامه مشکل اساسی کشور را همچنان مشکل اقتصادی دانستند و با اشاره به افزایش مشکلات معیشتی مردم در ماههای اخیر، گفتند: بخشی از این مشکلات مربوط به مدیریتهای نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است که حتماً باید جبران شود، البته برنامه‌ها و تدابیری اندیشیده شده است که این تدابیر باید در طول سال جدید به ثمر بنشیند و مردم آثار آن را احساس کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور، مسئله اقتصاد است، از «کاهش ارزش پول ملی» «قدرت خرید مردم» و «کم‌کاری و یا تعطیل بعضی کارخانجات» به‌عنوان مشکلات مهم اقتصاد کشور یاد و تأکید کردند: بر اساس مطالعه و همچنین نظرات کارشناسان، کلید حل همه این مشکلات «توسعه تولید ملی» است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال مردم از شعار سال 97 یعنی «حمایت از کالای ایرانی» و آثار مثبت آن، افزودند: امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخواندند و ابراز امیدواری کردند با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال، مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار بگیرد.

ایشان با درود به ارواح مطهر امام راحل و شهیدان سرافراز، و با سلام به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، دعای آن بزرگوار و سعادت ملت ایران و همه ملتهایی که نوروز را گرامی می‌دارند، از خداوند متعال مسألت کردند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: رونق تولید_سال98_رهبر انقلاب_عیدنوروز98_رونق تولید_عصربشاگرد_پیام نوروزی_رونق تولید_رونق اقتصادی ,
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
بازدید : 289
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پایگاه خبری عصر بشاگرد گزارش می دهد؛

چند سالی است که خمینی‌شهر بشاگرد به همت جوانانش مدرسه‌ای دارد که گرچه هنوز درخور مردم نیست اما ریسمانی‌ شده برای رساندن بچه‌های بشاگرد به آرزوهای بزرگ‌شان. بشاگرد را بشاگردی‌ها می‌سازند.

حیرت‌آور است اگر بدانیم بشاگرد منطقه‌ای است با وسعتی 20 برابر شهر تهران که جمعیت کنونی‌اش حدود 70هزار نفر است. هر تکه از زمین خدا، محصولی دارد طبیعی و متناسب با آن اقلیم. پس حیرت‌آور نیست که بَشگرد هم سیر اعلا و انبه‌ای شیرین‌تر و متفاوت با انبه پاکستان داشته باشد.

حیرت‌آور این است که چگونه می‌توان چنین جایی بهره‌اش از اخبار و رسانه «هیچ» باشد! پوشش گیاهی منطقه بسیار خاص و نادر است اما زنان بشاگرد، که زنانگی‌شان را نسل به نسل حفظ کرده‌اند، ساقه‌های همان تک‌گیاه وفادار را رها نکرده‌اند.

حصیرها را در اشکال زیلو و زنبیل و گلدان و هرچه فکرش را می‌کنید، به هم می‌بافند و از هیچ، هنر می‌آفرینند. بافتن پیشه مردان بشاگرد هم هست چون تاریخ منطقه با کَپَر گره خورده و حتی هنوز هم کَپَر، خانه مردم است. نمی‌دانم مسکن هم هست یا نه!

منطقه اما بی‌بهره از هنر مرسوم اهل هرمزگان و میناب هم نیست. انواع رودوزی مثل گلابتون‌دوزی و سوزن‌دوزی با تنوعی باورنکردنی از نخ‌هایی که هر کدام از ذوق زنانه، صاحب نام و نشان شده‌اند: اشک عروس، ستاره دنباله‌دار، نوار قلب، سر کوچه منتظرم!، هفت‌پله تا دادگاه! و اسامی غالبا محلی که متاثر از وقایع سیاسی اجتماعی کشور تغییرنام داده‌اند.

آنچه اهمیت دارد تعصب بومی مردم به‌ویژه زنانی است که برای حفظ میراث خود در تلاش هستند. شاید باورکردنش دشوار به نظر برسد اما در بشاگرد در روستایی به نام «وی» به همت روحانی روستا در کنار مسجد، کارگاهی ایجاد شده که زنان آنجا مشغول حصیربافی هستند. از آنچه زمین در اختیارشان گذاشته با دست‌ها و افکار خلاق‌شان صنایع‌دستی می‌سازند تا جایی که در این روستا نرخ بیکاری به صفر رسیده است.

اتفاقی که از دیگر نقاط منطقه هم دور نیست! تنها مساله قابل‌توجه برای به راه افتادن این دو هنر بومی آن دیار یافتن بازار مناسب و ایجاد پل ارتباطی با مصرف‌کننده این محصولات است. «مدرسه جهادی خواندن» تلاش می‌کند اولا این باور را در مردم منطقه زنده کند که در راستای آرمان «بشاگرد را باید بشاگردی بسازد» باید توجه مضاعف به سرمایه‌های محیطی و انسانی بوم آنجا داشت.

ثانیا از امسال تمرکز خواهد کرد بر تاسیس گرایش حصیربافی و سوزن‌دوزی در رشته کار و دانش مقطع دبیرستان تا در آینده نزدیک بشاگرد یکی از قطب‌های علمی،عملی این دو هنر باشد.

در حال حاضر شبکه ارتباطی تولیدکنندگان در روستاها درحال شکل‌گیری است و از همین طریق سفارش می‌پذیرند و چرخه تولیدشان می‌گردد.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد منطقه ای وسیع , بیست برابرتهران , پل ارتباطی , هنرمندان بشاگرد , سیر و انبه شیرین بشاگرد , پاکستان , هنر بومی بشاگرد , حصیر بافی , عصر بشاگرد , خبر داغ ,
تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1396
بازدید : 371
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت مینماییم.

 

مدیر سایت خبری عصر بشاگرد



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: نوروز97 , پیام تبریک عید , سال97 , عصر بشاگرد , بهار پرطراوت , حلول سال نو , پاک سرشت , نوروزخجسته باد ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1396
بازدید : 323
نویسنده : فــردیـن احـمدی

با پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

کتابخانه زنده‌یاد حاج عبدالله والی با حضور مسئولان نهاد و مردم خونگرم روستای خمینی‌شهر شهرستان بشاگرد و با پیام علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد افتتاح شد.

به گزارش عصر بشاگرد؛مراسم افتتاح کتابخانه حاج عبدالله والی روستای خمینی‌شهر شهرستان بشاگرد، با حضور امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، محمدهادی ناصری مدیرکل روابط عمومی نهاد، محسن زینلی‌تختی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، مسئولان اداره کل شهرستان بشاگرد و جمعی از اهالی خمینی‌شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحسن مؤمنی مدیر حوزه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) خمینی‌شهر، با تقدیر از اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در راه‌اندازی این کتابخانه گفت: منطقه خمینی‌شهر ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی دارد و راه‌اندازی کتابخانه عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی، برکات زیادی برای مردم این منطقه به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بنای قبلی این کتابخانه در سال‌های اخیر تعطیل و متروکه شده بود و دیدن این ساختمان متروکه در قلب روستا، هر رهگذری را آزرده خاطر می‌کرد. به همین دلیل تغییر کاربری و بهسازی این ساختمان به کتابخانه عمومی، اتفاق بسیار خوبی بود که امیدواریم مردم منطقه برای رونق و آبادانی آن تلاش کنند.

کتابخانه‌ای به نام یک مدیر جهادی و انقلابی....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حاج عبدالله والی , کتابخانه‌ , مدیر جهادی و انقلابی , دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی , بشاگرد , عصربشاگرد , خمینی شهربشاگرد , علیرضا مختارپور ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1396
بازدید : 272
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از سفر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به استان هرمزگان به منظور بررسی وضعیت مدارس تخریبی با هدف سرعت بخشی به روند نوسازی این مدارس خبر داد.
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مركزاطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش استان، دانش هاشمی پور در دیدار ویژه با "محمد تقی نظرپور" رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با ارائه گزارشی از سیمای مدارس تخریبی در استان هرمزگان، خواستار توجه جدی به روند نوسازی مدارس تخریبی در استان هرمزگان شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با استفاده از همه ظرفیت ها به دنبال راهبردهای ویژه ای به منظور برون رفت از این چالش است و هدفگذاری خاصی را در برنامه دارد.

این مسوول در ادامه گفت: علی رغم توجه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی و همچنین مشارکت ستودنی خیرین نوع دوست در سالهای اخیر، استان هرمزگان به لحاظ آمار و پراکندگی مدارس تخریبی دارای فراوانی بسیار بالایی است که رشد شاخص های آموزشی در استان خصوصا  منطقه شرق را به چالش کشیده است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان؛ وضعیت بسیاری از مدارس استان هرمزگان به گونه ای مخاطره آمیز است که تشکیل کلاس درس در چنین فضاهایی بسیار خطرآفرین است و هرلحظه امکان وقوع یک فاجعه را باید انتظارداشت.

هاشمی پور با بیان اینکه سال گذشته سقف یکی از مدارس شهرستان میناب کامل فرو ریخت، ابراز داشت: اگر در چنین موقعیتی دانش آموزان در کلاس بودند فاجعه ای عظیمی رخ می داد که حتی تصور آن نیز ناخوشایند و نگران کننده ....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش هرمزگان , کمبود فضای آموزشی , هرمزگان , بشاگرد , نوسازی مدارس , توسعه و تجهیز مدارس کشور ,
تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1396
بازدید : 411
نویسنده : فــردیـن احـمدی

♨️بازتاب خبری بشاگرد نیوز در رسانه ها

ای انسان خودت به یاری خودت برخیز و بدان تا خودت نخواهی کسی نمی تواند تو را یاری کند.

به گزارش عصر بشاگرد؛ کمبود معلم در سیستم آموزش و پرورش یکی از معضلاتی است که از دیر باز در آموزش و پرورش بوده است و برای رفع آن با توجه به قوانین و مصوباتی که وجود دارد راه حل هایی ارائه می شود.


چندی پیش جمعی از ساکنان روستای تریش در خصوص نبود معلم در مقطع ابتدایی دبستان بیت المقدس این روستا معترض شدند که با پیگیری اعضای شورای روستا و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد برای رفع این مشکل اقداماتی انجام گرفت.


دلیل اصلی کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش در این منطقه است که معلمان برای حضور در شهرستان بشاگرد در فاصله 264 کیلومتری بندرعباس، رغبتی از خود نشان نمی دهند چرا که حق الزحمه حضور در بشاگرد از ردیف حقوقی معلمان حذف شده و مبلغ دریافتی تدریس در شهر بندرعباس و بشاگرد برابر است.


محدودیتی که برای جذب نیروهای حق التدریس  شده است اجازه به کارگیری نیروی جدید را از آموزش وپرورش سلب کرده است.


جواد شبانی شورای اسلامی روستا تریش با تماس تلفنی با خبرنگار بشاگرد نیوز عنوان کرد و با بیان رفع مشکل نبود معلم کلاس های درس گفت: با پیگیری های انجام شده سایت خبری بشاگرد نیوز تمامی کلاس های درس از حضور معلم برخوردار شدند.

 

 

انتهای پیام//
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش بشاگرد , روستای تریش , بشاگردنیوز , سیستم آموزش , کمبود نیرو , رسانه ها , خبرنگاربشاگردنیوز , حضورمعلم ,
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1396
بازدید : 253
نویسنده : فــردیـن احـمدی

۷۵ دانش آموز روستای بیورچ بخش گوهران شهرستان بشاگرد از اول مهر تا کنون به علت نبود امکانات و عدالت آموزشی به مدرسه نرفته و قصد ترک تحصیل دارند،این در حالی است که ۱۱ دانش آموز روستای تریش هنوز بدون معلم در حیاط مدرسه پرسه می زنند.

به گزارش عصربشاگرد؛ به نقل از بشاگرد نیوز،آغاز سال تحصیلی نوید بخش حضور در کلاس های درس، شیطنت  کنار دوستان مدرسه، فرا گرفتن علم و طی کردن پله های ترقی است.

اما این داستان در بشاگرد متفاوت است؛ بار دیگر مدارس باز شد و فصل زمستان، طغیان رودخانه ها و خاطرات تلخ تحصیل زیر سایه سنگین محرومیت خاطر همه را مکدر می کند.

رویا هایی که آب با خود برد!!

حادثه تلخ غرق شدن دانش آموزان دختر بشاگردی در رودخانه جگین که در محرم الحرام تاسوعا و عاشورا حسینی سال ۱۳۸۷ رخ داد هنوز از خاطر مردم این منطقه پاک نشده است.

آب رویای پدر و مادرانی که دلبندان شان را برای تحصیل با هر مشقتی که بود به کیلومتر ها دورتر می فرستادند و بانوانی که شاید می خواستند با درس خواندن آینده خود و سرزمینشان را تغییر دهند  با خود برد.

پس از گذشت حدود یک دهه از این واقعه تلخ و اتفاقاتی که هر ساله در ایام مدرسه برای دانش آموزان مظلوم این منطقه رخ می دهد هنوز  اکثر جاده های بشاگرد مانند سابق به حال خود رها شده



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: دانش آموزان حاضر و معلم غایب , عدم وجود عدالت آموزشی , اداره آموزش و پروزش بشاگرد , ماه مهر ,
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بازدید : 648
نویسنده : فــردیـن احـمدی

«مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی ویژه منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز ؛ «مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه  و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی منحصر به خود منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.

 آواها و گویش های محلی هر جامعه ای بیانگر فرهنگ و ادبیات آن می باشد که طی سالیان طولانی بر اثر رویداد های گوناگون زمانه، شکل های متفاوتی به خود گرفته است.

شهادت های مظلومانه و دلاوری های  امامان معصوم شیعیان یکی از دلایل تأثیرگذار در ایجاد سبک های منحصر به فردی در خوانش ها و نوا های مسلمانان است که باعث شده هر کس، با هر لهجه ای مصائب وارده به پیشوایان خود را با سوز صدای به گوش دل مردم برساند.

شهرستان بشاگرد با قرن ها قدمت از جمله مناطق، با فرهنگی غنی است که سبک های خاص خود را در مواجهه با هر رویدادی دارد.

نوحه سرایی و مداحی در وصف امامان معصوم و برای همدردی با غم و مصیبت این بزرگواران بخش اعظمی از گونه های خاص خوانش ها و نوحه سرایی ها را در بشاگرد به خود اختصاص داده است.

«مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی منحصر به خود منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مرثیه خوانی،شورکربلا،نواهای مردم بشاگرد،نواهای سوزناک،پیرغلامان،بشاگرد،ماه محرم،سینه زنی،ذاکرین اهل بیت،همدری،اباعبدالله الحسین،دشت کربلا،همدردی مردم بشاگرد،عزاداری،مرثیه خوانی،نواهای بشاگرد،نوحه و واحد خوانی،فرهنگ عاشورا،شهرستان بشاگرد،بشاگرد نیوز،خبرداغ ,
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 352
نویسنده : فــردیـن احـمدی

براساس مستندات تاریخی و شواهد موجود، بشاگرد که برخی‌ها به اشتباه مدعی‌ کشف آن در اوایل دهه 60 شده‌اند، این منطقه دارای تمدنی بس غنی و مردمانی تاجر و کشاورز تا قبل از آن زمان نیز بوده است.

پایگاه خبری عصر بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد؛محمد میردادی کارشناس ارشد و پژوهشگر تاریخ حمع آوری اطلاعات موجود را حاصل بیش از یک سال تحقیق و پژوهش در حوزه بشاگرد دانسته، که با توجه به جزئیات کنونی، مستندات تاریخی و استفاده از گفته‌های پیرمردها و پیر زنان که خاطرات و حقایق این سرزمین نسل به نسل و سینه به سینه بدان‌‌ها رسیده تهیه و تنظیم شده است.

گویا بشاگرد در زمان‌های بسیار دور همانطور که در مستندات آتی می‌آید، دارای تمدنی غنی بوده است.

کمتر ایرانی پیدا می‌شود که نام بشاگرد به گوشش نخورده باشد و اطلاعاتی هر چند کم درباره این منطقه نداشته باشد این اطلاعات کم هیچ‌گاه از محدوده این چند کلمه "فقر، فلاکت، عقب ماندگی، اشرار و ..." خارج نمی‌شود.

این گزارش که از سلسله گزارشات معرفی واقعی چهره بشاگرد است سعی دارد بگوید که چه کسانی این اطلاعات نادرست را به ایرانیان و ایران از بشاگرد مخابره و منتقل...

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , دانستنی های , ,
:: برچسب‌ها: مستندات تاریخی , تمدن بشاگرد , تاریخ بشاگرد , نیوز , شهرستان , بهشت کوچک , بشاگرد , سردشت , خمینی شهر , نویسندگان , اطلاعات غلط , هویت بشاگرد , وسعت بشاگرد , مناطق محروم , اعتراض , دروغ بزرگ , بلوچستان , سفال شکسته , منطقه بشاگرد , مسافرت , کشف بشاگرد , انقلاب , بندرجاسک , هرمز , هرمزگان , محصولات تولیدی , بشاگرد , بازار روز بشاگرد , زیتون بشاگرد , جوانان بشاگردی , خرمای بشاگردريا , , ,
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1396
بازدید : 495
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یک بهله عقاب پس از بهبودی کامل در دامان طبیعت ر‌ها شد.

در طبیعت شهرستان بشاگرد گونه‌های عقاب مارخوار، شاهی، صحرایی، بهری و بالابان وجود دارد

به گزارش عصر بشاگرد ؛ رییس اداره محیط زیست شهرستان بشاگرد گفت: این عقاب که از نوع خالدار است به دست شکارچیان از ناحیه بال راست زخمی شده بود.
غلامرضا نکویی افزود: پس از یک ماه مداوا و  اطمینان از سلامت و بهبودی کامل و توانایی پرواز به دامان طبیعت بازگردانده شد.

وی، از شهروندان خواست درصورت مشاهده پرندگان، و حیوانا ت، زخمی بلافاصله به محیط بانان این شهرستان اطلاع دهند.

عقاب خالدار بزرگ، عقاب کوهستانی و صحرایی، جز پرندگان شکاری مار خوار است، که ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر طول دارد، و دارای طیف وسیعی از تنوع رنگ از قهوه‌ای تیره تا خالدار، روشن است.

زیست گاه این پرنده اغلب در نزدیکی آب و بیشتر در کوهستان دورافتاده و روی بلندترین قعله آشیانه می‌کند.

در طبیعت شهرستان بشاگرد گونه‌های عقاب مارخوار، شاهی، صحرایی، بهری و بالابان وجود دارد.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: زیست گاه , طبیعت بشاگرد , عقاب خالدار , پرندگان شکاری , رهاسازی عقاب , دامان طبیعت , محیط زیست , محیط بان , کوهستان بشاگرد , عقاب شکاری , خالدار ,
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1396
بازدید : 231
نویسنده : فــردیـن احـمدی
امام جمعه بشاگرد:
 
امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: این شهرستان در صنایع خرد وکوچک فرصت های شغلی زیادی دارد و مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
 
 شهرستان بشاگرد در صنایع خرد وکوچک فرصت های شغلی زیادی دارد

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی بهروزه شنبه شب در نشستی با خبرنگاران با اشاره به روزخبرنگار وتوجه به جایگاه آنها از سوی مسئولان گفت:در راستای عدالت رسانه ای  خبرنگاران برای انتقال اخبار ومشکلات شهرستان به صورت جهادی عمل کنند.

بهروزه گفت: خبرنگاران ازمسایل جناحی وسیاسی فاصله داشته باشند وبرای رسالتی که بر عهده دارند مطالب خودرا پرمحتوا وبدور از هرگونه غرض وکدورت منتشر کنندوحس مطالبه گری را در بین مردم از مسئولان زنده وکاستی ها وکم کاریها را به گوش مسئولان انتقال دهند.

امام جمعه شهرستان بشاگرد با اشاره به روز صنایع کوچک وتاکید به توجه  صنایع خردوکوچک منطقه گفت:شهرستان بشاگرد در این زمینه فرصت های شغلی بسیاری دارد واز مسئولان اداره صنعت ومعدن ومتولیان امر درشهرستان در خواست می شود تا به صنعت فرش وصنایع دستی منطقه اهتمام بیشتری داشته باشندومشکل بیکاری شهرستان را کاهش دهند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: صنایع خرد وکوچک , امام جمعه بشاگرد , علی بهروزه , مطالبه گری , مشکل بیکاری , خبرنگاران , شرق هرمزگان , مشکلات , اقتصادی , بشاگرد , صنایع کوچک , صنعت و معدن , عصر , بشاگرد , نیوز , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
بازدید : 183
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پاپوش سنتی (سواس) در حال حاضر در استان هرمزگان نیز کاربرد دارد اما نسبت به قدیم کاربری خود را از دست داده و بیشتر در روستاها ،نمایشگاه های صنایع دستی و جنبه تزیینی دارد از این رو در شهرستان های فین ، بندرعباس ، میناب و بشاگرد یافت می شود.

 
صنایع سنتی مردم هرمزگان در معرض فراموشی+تصاویر

به گزارش عصر بشاگرد ؛به نقل از فرهنگ کده ؛مردم هرمزگان از برگ های نخل خرما که با اصلاح عامیانه «پیش» شناخته شده برای ساخت پاپوش یا همان سواس نیز استفاده می کنند.

دلیل اهمیت استفاده از پیش، تهیه آسان و بدون هزینه ،آن و دوام زیاد در برابر سنگ و خار است که مردم را به استفاده از این نوع صندل سنتی ومحلی متمایل شاخته است.

سواس  در سالهای اخیر به علت دوام آن طرفداران خود را در میان افرادی که با کوه و بیابان در ارتباط اند حفظ کرده چرا که برای ساخت سواس ابتدا بوته پیش را قبل از این که خشک شد با سنگ می کوبند تا کمی کوفته شود و بعد آن را خشک می کنند....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: صنایع دستی هرمزگان , کارآفرین صنایع , پاپوش سنتی , در معرض فراموشی , بشاگرد , هرمزگان , سواس , کارآفرین , کفش های حصیری , نمایشگاه , عصربشاگرد , فرهنگ بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1396
بازدید : 357
نویسنده : فــردیـن احـمدی

برگزاری نهضت روشنگری باموضوع تفکروفرهنگ بسیج مشکلات اقتصادی وفرهنگی امروزی کشور با حضور فرمانده حوزه شهری سردشت بشاگرد و بسیجیان پایگاه شهیدعباسی گروغ بعدازنمازمغرب وعشاء روز سه شنبه 17 مرداد در مسجدروستا برگزارشد.

به گزارش خبرنگار عصربشاگرد از بشاگرد؛ فرمانده حوزه شهری امام خمینی سردشت در نشست نهضت روشنگری با بیان اینکه هر جا توفیقی حاصل شده نشانه وجود تفکر بسیجی است گفت: می‌توان با تکیه بر تفکر بسیجی بر مسائل و مشکلات فرهنگی و اقتصادی غلبه کرد.

محمد قنبری نژاد در نهضت روشنگری اظهار کرد: بسیج متعلق به همه اقشار جامعه است و نباید تنها در هفته بسیج بلکه در سال به اشاعه فرهنگ بسیج پرداخت.


قنبری نژاد افزود: بسیج در همه صحنه‌های علمی، هنری، سازندگی، ورزشی و برنامه‌های مختلف اجتماعی حضور پررنگ داشته و می درخشد و برای حل مشکلات مردم همواره در تکاپو و تلاش است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد , بشاگرد , فرمانده , هرمزگان , تکفیری ها , فرهنگ بسیج , دفاع مقدس , حوزه شهری , عصربشاگرد , اخبارداغ , شهری , بشاگرد , فرمانده , مشکلات مردم , سازندگی , تفکربسیجی , مشکلات فرهنگی , سردشت بشاگردمحمد قنبری , جامعه , روشنگری , ,
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1396
بازدید : 283
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 فرمانده حوزه شهری امام خمینی سردشت بشاگردبیان کرد:

حجاب حافظ فرهنگ و تمدن است. یکی از مهم ترین عامل بی ثباتی فرهنگ وتمدن در کشور های غربی بی حجابی است.

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛ برگزاری نهضت روشنگری باموضوع:عفاف وحجاب با حضور فرمانده حوزه شهری امام خمینی (ره)و ام ابیها(س) سردشت بشاگرد دربین بسیجیان در تاریخ ۹۶/۴/۱۹ساعت ۱۸ در مسجد علی ابن ابیطالب(ع)برگزارشد.

محمد قنبری نژاد فرمانده حوزه شهری امام خمینی (ره) سردشت درجمع بسیجیان گفت: بانوان را گرانبها ترین موجود نظام خلقت دانست.


وی در ادمه افزود؛ اسلام می گوید برای حفظ و حراست این پدیده گرانبها باید خوب نگهداری و مراقبت شود. حجاب،تحمیلی،تقلیدی،مصلحتی،تعقلی و حجاب تعبدی را پنج نوع حجاب ایرانی نام برد وگفت:عالی ترین نوع حجاب،حجاب تعبدی است. اگر در یک جمله بخواهیم این حجاب را تعریف کنیم می گوئیم این فرد از روی تعقل و تفکر واستدلال حجاب را پذیرفت،آن وقت می گوید خدایا تو به من فرمان دادی که حجاب کنم من به خاطر عبودیت و بندگی تو به حجاب رو می آورم،که همواره با تعقل و اندیشه و استدلال همراه ...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: فرمانده حوزه شهری , محمد قنبری نژاد , عشق ورزی , حجاب و عفاف , نجات زن , بی حجابی , سردشت , بشاگرد , فرمانده , ناحیه , شهری , بشاگرد , عصر , پوشش , بسیجیان ,
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1396
بازدید : 237
نویسنده : فــردیـن احـمدی

  تجمع بزرگ هزار نفری به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سالن 9 دی سپاه ناحیه شهری سردشت بشاگرد برگزار میگردد.

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛ با توجه به هفته جهانی حجاب و عفاف از 17 تا 23 تیرماه نامگذاری شده است به همین مناسبت تجمع هزار نفری مردم برای حفظ استحکام خانواده با محوریت ترویج عفاف و حجاب در شهرستان بشاگرد برگزار میگردد.

این تجمع هزار نفری با محوریت ترویج عفاف و حجاب، فردا چهارشنبه بیست یکم تیرماه هزار وسیصد و نود شش در سالن 9دی سپاه ناحیه سردشت بشاگرد برگزار میگردد.

از مردم ولایت مدار همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان درخواست میگردد،برای حفظ استحکام و بنیان خانواده حضور پر رنگی در این تجمع داشته باشند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: هفته عفاف , حجاب , بشاگرده , سپاه , 9دی , سردشت بشاگرد , تجمع روز عفاف و حجاب , ترویج عفاف , مردم بشاگرد , ناحیه بشاگرد , استحکام , خانواده ,
تاریخ : یک شنبه 4 تير 1396
بازدید : 721
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مردم بشاگرد بعد ازگذراندن 30 روز روزه داری و عبادت با آداب خاصی به پیشوار عید فطر می روند و در این روز بسیاری از کدورتها با پا در میانی بزرگان و ریش سفیدان فامیل از بین می رود و دوستی و آشتی بین مردم حکم فرما می شود.

 

به گزارش عصر بشاگرد: یکی از مرسومات اصلی و قدیمی در بشاگرد در روز عید فطر پوشیدن لباس نو و خوش عطر برای خود و خانواده مهم و ضروری است و می بایست این رسم درعید بندگی مورد توجه قرارگیرد, که متاسفانه کم کم این روسومات قدیمی محلی به فراموشی سپرده می شود.

نماز عید فطر در محلی دور از روستا با  .. 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: عید فطر دربشاگرد , اداب و رسوم بشاگرد , غذای محلی بشاگرد , عیددیدنی , نمازعیدفطر , بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 1 تير 1396
بازدید : 234
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس شورای تبلیغات اسلامی بشاگرد مسیرهای راهپیمایی روز قدس در شهرستان بشاگرد  را اعلام کرد.


به گزارش عصر بشاگرد: حجت‌الاسلام صابرپروین ضمن اعلام مسیرهای راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: در راهپیمایی روز قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بوده بنابر اتخاذ تصمیمات و تدابیر در شهر سردشت ، راهپیمایی از جلو کمیته امداد آغاز می‌شود.


بخش گوهران، شهرگوهران از بخشداری قدیم تا مسجد امام خمینی(ره)


بخش گافروپارمون،روستای درنگمدو از بخشداری تا مسجد روستا


وی افزود: راهپیمایی روز قدس شهر سردشت  از مقابل  کمیته امداد آغاز و تامسجد علی ابن ابیطالب(ع)در خیایان ولیعصر پایان می یاید.


با بیان اینکه تدابیر رفاهی و خدماتی در طول مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است،


پروین افزود: تدابیر لازم در حوزه های انتظامی، امنیتی و ترافیکی پیش بینی شده و هماهنگی های لازم با دستگاههای ذیربط انجام شده است.


وی ادامه داد: پس از قرائت قطعنامه و سخنرانی در شهر سردشت ، نماز باصلابت جمعه با حضور باشکوه راهپیمایان در مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام شهر سردشت اقامه می شود.


پروین یادآور شد: راهپیمایی روز قدس ساعت۱۱صبح آغاز شده و با توجه به حملات رژیم جعلی صهیونیست، به طور حتم حضور چشمگیرتر و گسترده‌تر عاشقان ولایت را در امسال شاهد هستیم.

 

انتهای پیام //



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: روزجهانی قدس , بشاگرد , شرق هرمزگان , قدس , مسیر راهپیمایی , راهپیمایی روز قدس ,
تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1396
بازدید : 164
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار اساتید، قاریان و حافظان برگزیده سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۸۳ کشور جهان، هویت اسلامی را مانع از دخالت و سلطه دشمنان خواندند و با اشاره به هدف جبهه کفر برای نابود کردن این هویت ایمانی خاطرنشان کردند: معارف قرآنی نجات‌بخش و سازنده زندگی مقتدرانه و عزتمندانه امت اسلامی است و باید به گفتمان رایج و روشن در جوامع اسلامی تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تلاش برای ترویج و فهم قرآن را از بزرگترین حسنات دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه یافتن حرکت قرآنی در کشور، افزودند: متأسفانه ما ملتهای مسلمان و کشورهای اسلامی از قرآن دور افتاده‌ایم و با مفاهیم واقعی آن ناآشنا هستیم.

ایشان، «کفر به طاغوت و ایمان به خدا» را نمونه‌ای از مفاهیم مهم و هویت‌ساز قرآنی خواندند و خاطرنشان کردند: تأکید بر «هویت ایمانی» به معنای جنگیدن یا عدم ارتباط و تبادل نیست، بلکه به معنای مرزبندی و استقلال است تا هویت ایمانی بتواند خود را در مقابل «هویت طاغوت و کفر»، حفظ کند و به پیشرفت خود ادامه دهد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، گرفتاریِ امروز امت اسلامی را «سلطه فرهنگ، اقتصاد و سیاست غرب» خواندند و افزودند: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی، «هویت اسلامی» ندارند و اگرچه مردم عامل به نماز و روزه هستند اما به دلیل فقدان هویت جمعی و اسلامی، دشمنان قادر به دخالت در فرهنگ، باورها، اقتصاد، سیاست و روابط اجتماعی آنها هستند و در میان مسلمانان، جنگ و تنافر ایجاد می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، فهم و عمل به اصل قرآنیِ «ایمان به خدا و کفر به طاغوت» را تحول‌ساز و موجب عزت امت اسلامی دانستند و افزودند: امروز دنیای کفر به‌دنبال نابود کردن هویت اسلامی در هر نقطه از دنیاست.

ایشان، دور بودن از قرآن را موجب سوء استفاده دشمنان و تزریق بی‌ایمانی، وابستگی و لاابالی‌‌گری دانستند و گفتند: وضع امروز دولتها و کشورهای اسلامی در مقابل امریکا و صهیونیسم و غارتگران، ناشی از دوری از قرآن است و اگر به قرآن و هویت اسلامی نزدیک شویم، همه این مشکلات رفع خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای نقش هنرمندان، شاعران و نویسندگان را در ترویج مفاهیم قرآنی برجسته خواندند و خاطرنشان کردند: تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی در میان مردم، با همت اهل دل و اهل دین، کاری شدنی و در دسترس است.

ایشان با اشاره به مهجوریت قرآن کریم در دوران طاغوت و و رونق یافتن جلسات و معارف قرآنی در ایران به برکت انقلاب اسلامی، افزودند: امروز ما مفتخریم که مردم و جوانان ما علاقمند و آشنای با قرآن هستند و در هر نقطه از کشور که جلسات قرآنی برگزار شود، جوانان فراوانی از آن استقبال می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، کار برای قرآن را تمام‌نشدنی خواندند و با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات قرآن، افزودند: باید همه مردم، خانواده‌ها و جوانان با قرآن مأنوس، و از منافع انس با قرآن بهره‌مند شوند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک اُمت» با حضور نمایندگان قرآنی ۸۳ کشور دنیا و ۴۰۰ شخصیت قرآنی، حافظان، قاریان، داوران، محققان و پژوهشگران برگزار شد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآنی و همچنین همایش پژوهش‌های قرآنی و تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای مدافع حرم از مهمترین برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات بود.
در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید و برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند.

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: پژوهش‌های قرآنی , تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی , مسابقات بین‌المللی قرآن کریم , شهدای مدافع حرم ,
تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1396
بازدید : 207
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سومین شب خاطره جهادی طبق سنوات گذشته همزمان با سالگرد  که 23 سال در منطقه ی محروم بشاگرد به خدمت رسانی پرداخت، برگزار می شود.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سومین شب خاطره جهادی طبق سنوات گذشته همزمان با سالگرد جهادگر آسمانی حاج عبدالله والی که 23 سال در منطقه ی محروم بشاگرد به خدمت رسانی پرداخت، برگزار می شود.

در این مراسم که یاران مرحوم والی و خانواده ی وی حضور می یابند؛ جمعی از جهادگران غیر ایرانی (خارجی) ضمن شرکت در این محفل، خاطرات خود را نیز از سازندگی در مناطق محروم بیان می کنند.

سومین شب خاطره نیز به همت خود جوش جمعی از گروه های جهادی برگزار شده و امسال شاهد حضور گروه سرود نوجوانان بشاگرد خواهد بود که با نوای خود، سرودهایی را در توصیف مقام معظم رهبری و شهداء اجرا می نمایند.

برپایی غرفه ی کالا روستا به منظور عرضه ی صنایع دستی روستاییان، خاطره گویی تنی چند از جهادگران عضو گروه های مختلف جهادی، برپایی نمایشگاه عکس و آیات جهادی و ... از جمله برنامه های با شکوه این جلسه ی صمیمانه می باشد.

گفتنی است سومین شب خاطره جهادی همزمان با دوازدهمین سالگرد رحلت حاج عبداله والی روز 5شنبه هفتم اردیبهشت ماه 1396 ساعت 5 بعد از ظهر در محل شهادت 72 تن (پایین تر از میدان بهارستان- نرسیده به 4 راه سرچشمه- خ صیرفی پور- مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی) برگزار خواهد شد که شرکت برای عموم خواهران و برادران علاقمند آزاد می باشد.

 

انتهای پیام/

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: شب خاطره , حاج عبداله والی , جهادی , دوازدهمین سالگرد , بشاگرد , جهادگر آسمانی ,
تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1396
بازدید : 211
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل والنّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال


آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌ میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران  سربلندی و پیشرفت و سلامتی رهبر بزرگ انقلاب را از خداوند منان خواستاریم.

غزلان دلفرین را که عشاق سرگردان به یاد چشم مست معشوقه بی وفا و دل آزار خودشان بیابان در بیابان می پرستند فرا میخواند تا سختی های زمستان را به فراموشی بسپارند و عید رابا دیدار دو باره با فصل باران تجلیل کنند و با شنیدن این سرود دلنشین همراز و هم صحبت با آنهای گردند که دل به عشق زنده دارند.

 

نگاه اجمالی به سال 95 که گذشت سالی که توسط امام امت حضرت آیت الله خامنه ای بعنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " نامگذاری شده بود مسئولان امر و دولت تدبیر و امید نتوانست بخوبی به شعار سال جامعه عمل بپوشانند و تنها شعار سال به حرف تبدیل شد و هیچ حرکت بزرگی جهت رکود و بیکاری جوانان در کلان شهرها و شهرستان های و حتی مناطق محروم انجام نگردید و تنها به هزینه کردن بیت المال در سفرهای استانی دولت از جیبب مردم صورت گرفت تا آنجائیکه که این سفرها با هیچ همراه بود. هزینه های بسیار سنگین دولت در ماجرای سفر یک روزه به کرج صدای مردم را درآورد، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بارها به دولت تاکید کردند و فرمودند که مردم از برنامه ها دولت ناراضی و گله مندند هستند.

 

اما درسال جدید بهار طبیعت آرزوهایی بزرگ مردم بشاگرد که همه این آرزوهایی همه دست یافتنی است، دراین سال، پیشرفت اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی وتحول بزرگ در توسعه و آبادانی شهرستان بشاگرد و رسیدگی بیش از پیش از مهم ترین خواسته مردم ولایت مدار بشاگرد که انشالله مورد رسیدگی مسئولان قرار گیرد.

 

 با مدیریت اقتصاد می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای منطقه ایجاد و از آنها استفاده کرد.

 

افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه (و ریشه‌کنی فقر) و ایجاد اشتغال، اهداف "توسعه اقتصادي" است كه هر دو در راستای عدالت اجتماعی است. نگاه به توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه‌نیافته متفاوت است. در کشورهای توسعه‌یافته، هدف اصلی، افزایش رفاه و امکانات مردم است، درحالی که در کشورهای عقب‌مانده، بیشتر ریشه‌کنی فقر و افزایش عدالت اجتماعی مدنظر است.

 

«ایجاد اشتغال و رفع بیکاری»، «تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود است» این موارد جزء مسائل مبتلا به مردم است و مردم آنها را حس و مطالبه می‌کنند و آمارها و اظهارات مسئولان نیز نشان می‌دهد که این خواسته‌های مردم، بجا و به‌مورد است.

 

امام خميني(ره) به عنوان برجسته ‏ترين اسلام‏ شناس و متفكر اسلامي معاصر، دركي عميق و جامع الاطراف از اسلام دارند و اسلام را در ابعاد فردي و جمعي، عبادي و اعتقادي، سياسي و اجتماعي و به عنوان يك مكتب جامع مي‏شناسند. نگاه ايشان به توسعه نيز مستثني ازاين قاعده نيست. يعني فرايند توسعه را در تمامي شؤون جامعه مؤثر و مفيد مي‏داند. درديدگاه ايشان با آنكه توسعه متوازن و متناسب در همه ابعاد جامعه پذيرفته شده ليكن فرايند توسعه بايد در مجموع به استحكام پايه ‏هاي دين و تقويت مباني اسلام و تربيت و هدايت انسان منتهي گردد.

 

تحویل سال جدید را خدمت همه هموطنان عزیز مبارکباد عرض می کنیم واز خداوند بزرگ درسال جدید پیشرفت های جدی و رسیدگی های بهتر و تحول عظیمی نسبت به سال قبل اهم از اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی و تولید اشتغال که یکی از مهم ترین رکن و اساس پیشرفت یک جامعه می باشد، انشالله در سال جدید با همت بیشتر تحقق یاید.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: سال96 , تحویل سال , پیام تبریک , شهرستان بشاگرد , رهبر انقلاب , تولیدواشتغال , رونق کسب وکار ,
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
بازدید : 316
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سلام بر آنهای که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند،سلام بر آنان که پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا ماننده مادرشان بی نام و نشان و بی مزار بمانند.




به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ زمان همه چیز را کهنه می کند جز خون شهداء همزمان با ایام فاطمیه مردم شهیدپرور و قدرشناس,ولایت مدار و انقلابی شهرستان بشاگرد باری دیگر حماسه ای دیگر با حضور گسترده در تشییع دو شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (ص) خلق کردند.

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دو کبوتر عاشق بردوش مردم قدرشناس بشاگرد مورد استقبال و تشییع شدند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: شهید گمنام , بشاگرد , استقبال , مردم بشاگرد , دفاع مقدس , وفات حضرت فاطمه (ص) ,
تاریخ : یک شنبه 1 اسفند 1395
بازدید : 169
نویسنده : فــردیـن احـمدی

وحید جلیلی با انتقاد از فعالان فرهنگی ارزشی بیان کرد:

یک کاری در این تراز ساخته می شود از جهت سینمایی، محتوایی، بزنگاه تاریخی و… بعد توجهی به آن نمی شود. شما صدها هزار فعال فرهنگی در کشور دارید. فقط بسیج مثلا می گوید من چهل هزار پایگاه فرهنگی دارم. موبایل هایمان را نگاه کنیم ببینیم در آن چه خبر است؟ آقای طالبی حرف جالبی زد. گفت من که عمل قلب باز کرده ام و سلامتیم در خطر افتاد و چند سال روی این فیلم وقت گذاشتم و در یک متر برف این فیلم را ساختم اگر یک فیلم ده دقیقه ای علیه جمهوری اسلامی ساخته بودم، همه ی نماز جمعه های کشور علیه من حرف می زدند و من را مشهور می کردند ولی حالا که اثری در تراز “یتیم خانه ی ایران” ساخته ام کسی عین خیالش هم نیست که می شود حداقل از این فیلم حرف زد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: فعلان فرهنگي , بشاگرد , رضاخان , قواعد سینما , معیارهای تصویری , وحید جلیلی , محافل فرهنگي ,
تاریخ : دو شنبه 18 بهمن 1395
بازدید : 284
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 شرایط اقلیمی مناسب ایجاب میکند برای استفاده از نعمت های خدادادی این منطقه و زندگی کردن به طبیعت دست دراز کرد و با کوهستانی بودن این شهرستان و وجود بوته داز و نخل های خرمایی مرغوب مردم این منطقه برای برداشت و استفاده های غیر ...

 

 به گزارش عصر بشاگرد ؛ تولک، پریگ، دروک، کپاش و….نمونه از صنایع دستی بشاگرد است که در دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر در تهران بازتاب....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: صنایع دستی , شهرستان بشاگرد , بازاریابی , پتانسیل موجود , داس و سوهان , دروازه اقتصادی , آموزش صنایع ,
تاریخ : شنبه 18 دی 1395
بازدید : 238
نویسنده : فــردیـن احـمدی


به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، قرار بود براي اردوي جهادي بروند. اما نگفته بودند كجا. هيچ كدام از مسافران هم فكرش را نمي‌كردند به محروم‌ترين جا بروند. جايي كه از خانه خبري نباشد و مردمش در كپر زندگي كنند. خانه‌هايي از شاخ و برگ نخل خرما. هيچ وقت تصورش را هم نمي‌كردند هنوز باشند كساني كه بهترين غذايشان نان باشد. اما وقتي ديدند، باور كردند. تنها اشك‌هايي كه بدون اجازه بر گونه‌هايشان راه گرفته بود، بغض سنگيني كه راه گلويشان را بسته بود، مي‌شكست. مهسا جاور، پاروزن روئينگي هنوز از ديدن بشاگرد و زندگي مردم صبورش شوكه است: «به ما گفتند بياييد اردوي جهادي. خبرنداشتيم كجا، اما رفتيم. من اصلا فكرش را هم نمي‌كردم هنوز چنين جاهايي تا اين حد محروم هست. جايي كه يك خانواده 9 يا 14 بچه داشته باشد بچه‌هايشان پا برهنه روي خاك و سنگ و... راه مي‌روند. دختر بچه كوچكي بود كه يك جاي سالم در پايش نمانده بود. خانواده‌اي بود كه بهترين غذايشان نان بود يا عدس، يا ماهي كوچولوي 10 سانتيمتري كه گوشتي نداشت و همه‌اش استخوان بود كه مي‌خوردند. خانه نداشتند، در كپري زندگي مي‌كردند كه با چوب و برگ‌هاي نخل خرما ساخته شده بود و يك ملحفه زيراندازشان بود. پيش خانمي رفتيم كه بچه‌اش همان شكل و شمايل بچه‌هاي قحطي زده آفريقايي را داشت. صحنه‌هايي كه با تماشاي آن فقط گريه كرديم.»

 


گروه ورزشكاران سري هم به مدرسه شبانه روزي دخترانه بشاگرد زدند: «مدرسه شبانه‌روزي ساختند كه دختران بشاگرد و اطرافش در آن جمع شده‌اند تا درس بخوانند. در اين مدرسه با دختري صحبت كردم كه بزرگ‌ترين آرزويش ديدن يك شهر است.»

پاروزن المپيكي كه به قول خودش اين سفر برايش متفاوت از هر سفر ديگري بود، مي‌گويد: «اين سفر برايم با همه ناراحتي‌هايش خيلي خوب بود و متفاوت. هرچند دو روز در بشاگرد حالم خيلي خيلي بد بود. اگر يك روز ديگر مي‌ماندم واقعا افسرده مي‌شدم. اما هيچ سفري نمي‌توانست برايم اين قدر تاثيرگذار باشد. خوشحالم كه يكسري كمك براي آنها برديم. هرچند در برابر احتياجات آنها هيچ نبود.» به نظر او اما اين سفر با اين‌كه ناراحت‌كننده بود، اما نكته هم داشت: «من كه خيلي تحت تاثير قرار گرفتم. ما بايد هر لحظه خيلي شكرگزار باشيم. با شرايط خوبي كه داريم نه جاي اعتراض داريم و نه ناراحتي. همه تلاشم را مي‌كنم براي كمك به اين افراد/.

 

 

انتهاي پيام //



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: محروميت‌هاي بشاگرد فراتر از تصور است/ بهترين غذاي مردم نان است , المپيكي ,
تاریخ : پنج شنبه 9 دی 1395
بازدید : 262
نویسنده : فــردیـن احـمدی

معاون فرماندار بشاگرد گفت: حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است.

به گزارش عصر بشاگرد، عباس رجبی پور صبح چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت ۹ دی با اشار به اینکه حماسه ۹ دی برای این کشور درسهای فراوانی را در پی داشت گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی  در حماسه بزرگ و تاریخی ۹ دی باری دیگر نشان دادند که به آرمانهای نظام و ولایت فقیه پایبند هستند و دشمن با هیچ دسیسه و توطئه ای نمی تواند به این کشور دست درازی داشته باشد.

رجبی پور گفت: روز ۹ دی روز تجلی واقعی با آرمانهای انقلاب و نشان دادن عظمت آحاد جامعه نسبت به ارزشهای دینی است که مردم نشان دادند برای حفظ آنها تا پای جان خواهند ایستاد.

وی عنوان داشت: در این روز تاریخی و فراموش ناشدنی مردم ایران اسلامی با خلق حماسه ای بزرگ و ماندگار دشمنان دین اسلام و ملت ایران را مایوس کرده و یوم الله دیگری را شگفتی آفریدند.

معاون فرماندار بشاگرد گفت: مردم کشور در این روز به خوبی درک کردند که دشمنان خود و انقلاب خود را به درستی می شناسند و هرگز فریب حیله و نیرنگ آنها را نخواهند خورد.

رجبی پور بیان کرد : با توجه به برنامه مدون شده در راستای بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی انتظار میرود که برای خلق حضور همه آحاد مردم و دستگاهای اجرایی برای بیعت مجدد با آرمانهای نظام اسلامی حضور جدی داشته باشند.

 

انتهاي پيام//

 

 

منبع: خبرنگار مهر



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حماسه 9 دي , فرماندار بشاگرد , ستاد هماهنگی , آرمانهای انقلاب , تاریخی , نظام و ولایت , یوم الله ,
تاریخ : پنج شنبه 18 آذر 1395
بازدید : 223
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در اولین همایش روز جهانی داوطلب، جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از تندیس حاج عبدالله والی رونمایی کردند.

به گزارش عصر بشاگرد، به مناسبت روز جهانی داوطلب و همزمانی آن با روز دانشجو، اولین همایش «روز جهانی داوطلب، فزاینده‌ی روحیه‌ی حرکت های جهادی» در سالن آمفی تأتر مجتمع فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با حضور دبیر و مسئولین این قرارگاه و جمعی از دانشجویان عرصه جهادی و دبیران کانون‌های جهاد و کارشناسان خانه جهاد برگزار شد.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه جهادی  به پاس گوشه ای از  زحمات گرانقدرشان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

همچنین در پایان مراسم و با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری که فرمودند حاج عبدالله والی یکی از اسوه های درخشان عمل و اقدام جهادی است، با حضور همه اعضا و گروه های جهادی
 از تندیس «حاج عبدالله والی» در جلوی در قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام رونمایی شد.

عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) و نماینده امام خمینی در منطقه محروم بشاگرد بود که در اردیبهشت سال ۸۴ درگذشت. وی به عنوان نماد مدیریت جهادی شناخته می‌شود.

انتهاي پيام//

 

منبع: خبرگزاري مهر



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: تندیس , حاج عبدالله والی , قرارگاه جهادی , مدیریت جهادی , روز دانشجو ,
تاریخ : پنج شنبه 18 آذر 1395
بازدید : 501
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی هرمزگان گفت: کسانی که دلسوز منطقه هستند به دور از جناح بازی باهمکاری یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی شهرستان کمک کنند و دانشجویان نیز در این امربسیار مهم باید پیشگام شوند.
 

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل از  بشاگرد نیوز، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان هرمزگان، فرماندار بشاگرد، رئیس دانشگاه آزاد بشاگرد، اساتید و جمعی از دانشجویان در شهر سردشت بشاگرد برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر محسن ابراهیمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی هرمزگان ضمن تبریک روز دانشجو گفت: دانش بالاترین ثروت برای انسان است و جایی که دانشگاه باشد بهترین ثروت برای آن منطقه است. ثروت فقط به دارایی انسان نیست بلکه ثروت واقعی یک انسان علم و دانش او است.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: اگر کسی به دنبال آرایش و زیبایی می گردد، زینت انسان به دانش او است و اگر انسان ها به دنبال شرافت خانوادگی هستند، شریفترین شرافت یک خانواده علم است، هیچ شرافتی مانند علم و دانش نیست.

وی با اشاره به اینکه ارزش یک ساعت مذاکره علمی از یک شب عبادت بالاتر است تصریح کرد: از نظر دین اسلام علم هیچ محدودیتی ندارد و دانشجویان برای کسب علم و دانش باید حداکثر تلاش خودشان را کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد هرمزگان گفت: اساتید عزیز به کار خودشان افتخار کنند، چراکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ملائکه و حتی مورچه ها در لانه و ماهی ها در دریا برای معلمان و اساتید صلوات می فرستند.

دکتر ابراهیمی گفت: هیچ شهری در کشور به اندازه بشاگرد مشکل اشتغال ندارد و رشته های تحصیلی در تنها دانشگاه بشاگرد باید به گونه ای باشد که نیاز مردم و شهرستان را برطرف کند.

وی افزود: کسانی که دلسوز منطقه هستند باید در چارچوب نظام و به دور از حزب و جناح بازی باهمکاری یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی شهرستان کمک کنند، دانشجویان نیز در این امر بسیار مهم باید پیشگام شوند.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی بر ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و خانواده ها تاکید کرد و افزود: ازدواج دانشجویی یکی از راه های بسیار مناسب برای جوانان است که باید توجه بیشتری به این امر خیر باشد.

در ادامه دکتر ابراهیمی در یک برنامه پرسش و پاسخ به تمام سوالات دانشجویان پاسخ داد.

 

انتهاي خبر//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: نهاد رهبری , ازدواج دانشجویی , دکتر ابراهیمی , دانشگاه بشاگرد , چارچوب نظام ,
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سبک دیگری از سوادآموزی به نام مکتب خانه ای در بشاگرد وجود دارد که از نظر سابقه و قدمت به مراتب از این سیستم آموزشی جدید قدیمی تر می باشد.

عصر بشاگرد, محرومیت در بشاگرد

به گزارش بشاگرد: درمنطقه بشاگرد، در کنار ابعاد وسیع محرومیت های منطقه ای، مشکل بزرگ دیگری دیده می شود که همانا بی سوادی در این سرزمین است. بنابر آمار تا سال 1352 در روستاهای بشاگرد هیچ گونه مدرسه ای وجود نداشته و سنگ بنای اولین مدرسه در روستای انگهران در این سال گذاشته می شود. تا سال 1358 این مدرسه، تنها دبستان موجود در میان نهصد روستای منطقه بشاگرد بوده است. تا این که در این سال دومین مدرسه منطقه ساخته می شود. در این مدارس تعدادی دانش آموز پسر و دختر در سطوح مختلف آموزشی و از پایه های مختلف دبستانی در کلاس های درسی که در یک کپر، چند حصیر و یک تخته سیاه خلاصه می شود گرد هم می آیند و به وسیله معلمی که از آموزش و پرورش میناب اعزام شده آموزش می بینند. البته باید اضافه کرد که به غیر از این شیوه آموزش،
شواهد امر نشان می دهد که پیش تر از آن که سیستم آموزشی جدید به نام مدرسه در منطقه دائر شود آموزش سواد و به ویژه تعلیم قرآن و علوم دینی توسط ملاهای محلی مورد توجه بوده است، ولی با توجه به تعداد کم این افراد و فقدان راه های ارتباطی و حاکمیت سیستم های طبقاتی و مشکلات تهیه امکانات آموزشی؛ اولا این سبک تعلیم و تربیت فقط در تعداد محدودی از روستاها و آن هم در خدمت گروه خاصی از طبقات اجتماعی بوده است. ثانیا تعداد باسوادان بسیار کم و آموزش فقط تا مرز یاد گرفتن و خواندن قرآن و ادعیه ادامه داشته و این شیوه سوادآموزی نیز به علت تسلط نظام طبقاتی بیش از آن که به روشنگری جامعه بپردازد به تحکیم سنن بازدارنده و بعضا خرافی می انجامیده است. البته به دو روش سوادآموزی و نتیجه این دو گروه باسواد می توان دسته سومی را نیز اضافه کرد، این گروه کسانی بودند که جهت کار به بیرون از منطقه رفته و احتمالا در کلاس های پیکار با بی سوادی شهرهای میناب یا بندرعباس؛ یعنی محل جدید اسکان خود شرکت داشته اند، که تعداد این افراد از گروه های دیگر بسیار کمتر است. بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال های 1355 – 1345 از کل جمعیت منطقه کمتر از یک درصد باسواد بوده اند.

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , دانستنی های , ,
:: برچسب‌ها: سوادآموزی به نام مکتب خانه ای در بشاگرد , ابعاد وسیع محرومیت , سیستم آموزشی جدید , تعلیم قرآن و علوم دینی ,
تاریخ : چهار شنبه 5 خرداد 1395
بازدید : 199
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرددرجلسه هماهنگی ،گفت همزمان،با سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران تعداد85 زایر از شهرستان بشاگردبه مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می شود.

نتیجه تصویری برای سالگرد عروج ملکوتی امام راحل

به گزارش عصر بشاگرد:درجلسه شورای هماهنگی ستاد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه به ریاست معاون فرماندار،و با حصور،کلیه اعصای شورای اداری در محل،سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بشاگرد تشکیل برگزار شد.
ابتدا معاون فرماندار ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و تبریک فرارسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت امام خمینی (ره) متعلق به تمام کشور است و انقلاب ما به نام امام خمینی(ره) شناخته شده است .
مهندس باباخانی در ادامه افزود؛ همه دستگاه های اجرای این شهرستان باید در حد توان برای اعزام این کاروان همکاری کنند.
 فرمانده ناحیه مقاومت،بسیج سپاه بشاگرد اظهار داشت؛ هرساله در سالروز عروج ملکوتی رهبرکبیر انقلاب اسلامی برای تجدید عهد و پیمان با ارمانهای امام راحل(ره) و ولایت فقیه و همچنین شرکت در مراسم سالروز رحلت آن پیر سفرکرده زایرانی از این شهرستان نیز همانندسایرنقاط کشور به مرقد مطهر ایشان اعزام می شوند.

سرهنگ سلیمانی گفت ؛ بابرنامه ریزی های انجام شده و مطابق با سهمیه اختصاص شده به شهرستان از طرف سپاه امام سجاد(ع) استان ۸۵نفر از دوستداران امام خمینی(ره) به مرقد مطهر ایشان تاریخ ،۱۲ الی،۱۴بمدت سه روز اعزام میشوند.

وی در پایان تصریح کرد: بابرنامه ریزی های انحام شده با فرمانداری شهرستان ‌و هماهنگی با سایر ادارت و نهادهای این شهرستان در قالب یک کاروان زیارتی با اتوبوس از بشاگرد به مرکز استان و از بندرعباس با قطار مستقیم به تهران اعزام می شوند.

انتهای پیام//

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اعزام 85 نفر از بشاگرد به مناسبت عروج ملکوتی امام راحل به تهران , رحلت ملکوتی امام راحل , بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 4 خرداد 1395
بازدید : 218
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 همزمان با هفته بسیج عشایر اولین پایگاه بسیج عشایری شهرستان بشاگرد در روستای حسین آباد سرحدی با حضور مسئول بسیج عشایر استان و جانشین فرمانده سپاه ناحیه بشاگرد افتتاح شد.

افتتاح اولین پایگاه بسیج عشایری در بشاگرد
 
به گزارش عصر بشاگرد ؛ به نقل ازبشاگرد نیوز ، سرهنگ پاسدار حسن اصفری فرمانده بسیج عشایراستان هرمزگان در آیین افتتاحیه اولین پایگاه بسیج عشایری شهرستان بشاگرد ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عشایری گفت: عشایر هرمزگان همواره از مرزهای آبی و خاکی کشور در خلیج فارس دفاع کرده اند. سرهنگ اصفری افزود: جامعه عشایری قشر بسیار زحمت کشی هستند که در حفظ و حراست از خاک وطن به خوبی عمل می کنند، بسیج عشایر نقش بسیار مهم و حیاتی را در مرزها دارد. وی اظهار کرد: جنگ با دشمن همچنان ادامه دارد و در جنگ نرم باید هوشیار باشیم و نقشه های شوم دشمنان را سرنگون سازیم. مسئول بسیج عشایر هرمزگان به شعار سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در بخش اقتصاد مقاومتی نقش عشایر تاثیر گذار است و عشایر در بخش تولیدات استان سنگر جدیدی را برای خودکفایی کشور ایجاد کنند.سروان پاسدار حسن نکویی جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بشاگرد و عابد رحیمی مسئول بسیج اقشار بشاگرد نیز در این مراسم حضور داشتند. در پایان این مراسم جعفر برزگر طی حکمی به عنوان فرمانده پایگاه بسیج عشایر شهرستان بشاگرد منصوب شد.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: افتتاح اولین پایگاه بسیج عشایری در بشاگرد , پایگاه خبری عصر بشاگرد؛دنیای جدید بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 4 خرداد 1395
بازدید : 230
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس حوزه علیمه بشاگرد عنوان کرد:

حوزه های علمیه باعث امنیت اعتقادی می شوند

رئیس حوزه علیمه بشاگرد با اشاره به سخن امام راحل ، افزود: حوزه های علمیه باعث امنیت اعتقادی می شوند و حضرت امام باورود خود به ایران باعث تغییر وتحول اساسی درایران شدوباارتحال امام (ره) انقلاب دیگری دردلهای مردم بوجودآمدکه حتی همان کسانی که باامام همراه نبودندیک تغییری دردلهایشان ایجادشد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ حجت الاسلام والمسلمین مومنی رئیس حوزه علیمه بشاگرد بمناسبت فرارسین ایام سالگرد ارتحال  حضرت امام(ره) در گفتگو با بشاگرد نیوز،گفت: حضرت امام باورود خود به ایران باعث تغییر وتحول اساسی درایران شدوباارتحال امام (ره) انقلاب دیگری دردلهای مردم بوجودآمدکه حتی همان کسانی که باامام همراه نبودندیک تغییری دردلهایشان ایجادشد.

 حجت الاسلام والمسلمین مومنی رئیس حوزه علیمه بشاگرداظهار کرد:امروزه بابررسی شخصیت امام انسان متحیرمیشودازاینکه ایشان به کجا وصل بوده است که حوادث پیرامون و آینده خود راهم درک کرده است.

وی افزود: اندیشه های حضرت امام(ره)دارای نکات بسیارارزشمندی است که بایدبه آنهاپایبند بودوآن چیزی که اهمیت داردحفظ اسلام وامت اسلامی است.

این استادحوزه علمیه با اشاره به سخن امام راحل ، خاطر نشان کرد:حوزه های علمیه باعث امنیت اعتقادی می شوند و امام بادم مسیحایی خود راه نفوذ بیگانگان رابست.

انتهای پیام//

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حوزه های علمیه , بشاگرد , حوزه های علمیه باعث امنیت اعتقادی می شوند ,
تاریخ : سه شنبه 4 خرداد 1395
بازدید : 235
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 معاون توانمندسازی کمیته امداد بشاگرد از اهدا جهیزیه به 35 مددجو در این شهرستان خبر داد.

اهدای جهیزیه به مددجویان شهرستان بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد ؛ علی بحیرایی معاون توانمندسازی کمیته امداد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: از ابتدای سال تا کنون به 35 زوج جوان تحت حمایت این نهاد جهیزیه اهدا شده است.

وی اظهار کرد: مبلغ هزینه شده برای این تعداد از مددجویان 700 میلیون ریال می باشد.

معاون توانمدسازی اداره کل کمیته امداد بشاگرد، هدف از اهدا این جهاز را فراهم سازی بستر ازدواج آسان برای فرزندان مددجو کمیته امداد عنوان کرد و افزود: تسهیل در ازدواج جوانان و تلاش برای رفع دغدغه های آن ها یکی از مهم ترین اهداف این نهاد است.

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اهدای جهیزیه به مددجویان شهرستان بشاگرد , پایگاه خبری عصر بشاگرد , جهیزیه , کمیته امداد ,
تاریخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395
بازدید : 205
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد و همچنین در این راستا معلمان در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نقشی مهم دارند.


 
اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد/معلمان در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نقشی مهمی دارند
 
 

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازبشاگرد نیوز ، به مناسبت هفته معلم آیین تجلیل و قدردانی از معلمان شهرستان بشاگرد با حضور مهرانی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پروش استان و اعضای شواری اداری شهرستان بشاگرد و جمعی از معلمان برگزار شد.  فلکناز دهقانی دهقانی فرماندار بشاگرد در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: دوازدهم اردیبهشت یادآور مردی بزرگ و مجاهدی دانشمند است که نقشی فراموش نشدنی در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی دارد.  دهقانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 95 بعنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نقش معلمان را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم خواند .  وی اظهار کرد: نقش معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش مهم و تاثیر گذار است و اقتصاد مقاومتی باید در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد و همچنین در این راستا معلمان در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نقشی مهم دارند.  فرماندار بشاگرد تاکید کرد: انتظار ما از معلمان ، تربیت دانش آموزانی متعهد و متدین است و ملت ایران امروز سرافراز و سربلند است و همه این ارزشها را از کلاس درس و معلم دارد.  فلکناز دهقانی گفت: خوشبختانه امروز پسابرجام و لغو تحریم ها نیز با تدبیر وعقلانیت دولت تدبیر وامید با برنامه ریزی های خوب صورت گرفته علاوه بر جبران عقب ماندگیها ، باعث رشد و شکوفایی وتوسعه پیش ازپیش ملت ایران خصوصاً استان هرمزگان و شهرستان بشاگرد هستیم .  دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب تعداد 160 نفر بازمانده از تحصیل به مدرسه و کلاسهای درس گفت یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر وامید ریشه کنی بی سواد در کشور خصوصاً مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.  در پایان این مراسم از معلمان نمونه شهرستان بشاگرد تجلیل شد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: نقش معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نقش مهم و تاثیر گذار , فرماندار بشاگرد عنوان کرد ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 208
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

با انجام اینجور کارهای مخلصانه، بنای جمهوری اسلامی مستحکم میشود بدون اینکه کسی بفهمد. یعنی وقتی در گوشه و کنار کشور، در بین مردم، کسانی هستند که کار را برای خدا میکنند، کار را مخلصانه انجام میدهند، دنبال هیاهو و جلب نظر این و تحسین آن نیستند، یکی از خواصش این است که اصلاً خود این، بنا را مستحکم میکند، مثل روحی که در یک کالبدی بدمند. بنابراین، این کارهای شماها اینجور ارزش دارد ...

به مناسبت سالگرد ارتحال حاج عبدالله والی؛ابرمرد بشاگرد

پایگاه خبری عصر بشاگرد :

من با اینکه حاج عبدالله والی را از نزدیک ندیده بودم و هیچ یادم نمی‌آید که با ایشان ملاقاتی داشته باشم، اما دورادور ایشان را میشناختم، میدانستم که در بشاگرد مشغول خدمات با ارزشی هستند. منطقه را هم من میشناختم، به قول خودشان، بِش گَرد. ما ایرانشهر که بودیم، از منطقه‌های دلگان و بشاگرد و میناب -چون دلگان سر راه بشاگرد به ایرانشهر است، همه‌اش سر راه میناب است- بعضی از دوست و آشناهای ما با زحمت این راه سخت و طولانی را طی میکردند و به دیدن ما می‌آمدند. از بشاگرد گاهی پیش من می‌آمدند.

یک‌وقت از آنجا یک پیرمردی آمد که یک جنبه‌ی روحانی داشت -اهل علم نبود، یک پارچه‌ی سفیدی سرش پیچیده بود- یادم هم نیست اسمش چه بود. آمد و از فقر آن مردم شکایت میکرد. یک عبارتی بکار برد که از بس من خوشم آمد، بعد از سی و چند سال، تا حالا یادم مانده. گفت: آنجا «های هایِ آب است و وای وایِ نان»! آن طرفهای دلگان آب زیاد است، ولی زمین نیست، در نتیجه نان نیست. قبل از انقلاب مثل اینکه اینجا بکُل وجود خارجی نداشت، یعنی دستگاههای حکومتی اصلاً به آنجا اعتنایی نداشتند.

آنوقت بعد از انقلاب، یک مرد جوانِ مؤمنِ انقلابی پا میشود میرود آنجا، همه‌ی دلبستگی‌هایش را، از شهر و خانه و زندگی، به مرکز مأموریت منتقل میکند و برادرهایش را هم میکشاند، دنبال خودش میبرد. شماها هم انصافاً ایستادید … شما زندگی و خانواده و زن و بچه و مادر و پدر و همه‌ی اینها را گذاشتید اینجا، رفتید آنجا بی‌سروصدا مشغول خدمت شدید، نه جایی ثبت کردید، نه جایی تابلو زدید. بعضیها هستند، هر کاری میخواهند بکنند، قبل از اینکه کار انجام بگیرد، تابلویش را میزنند! مدتها این تابلو آنجاست، هیچ کاری هم انجام نگرفته. بعضیها هم نه، کار را انجام میدهند، هیچ تابلویی هم ندارد. کار مرحوم حاج عبدالله والی و شماها از این نوعِ دوم است، یعنی بی‌تابلو رفتید و برای خدا کار واقعی کردید، اینها خیلی با ارزش است. شما بدانید، اینجور کارهای بی‌سروصدا و خاموش و خالصانه، نه فقط برای شما پیش خدای متعال درجه و مرتبه درست میکند، بلکه در کل بنای جمهوری اسلامی اثر میگذارد، مثل سیمانی است که در یک بنایی تزریق کنند و آنرا مستحکم کنند. با انجام اینجور کارهای مخلصانه، بنای جمهوری اسلامی مستحکم میشود بدون اینکه کسی بفهمد. یعنی وقتی در گوشه و کنار کشور، در بین مردم، کسانی هستند که کار را برای خدا میکنند، کار را مخلصانه انجام میدهند، دنبال هیاهو و جلب نظر این و تحسین آن نیستند، یکی از خواصش این است که اصلاً خود این، بنا را مستحکم میکند، مثل روحی که در یک کالبدی بدمند. بنابراین، این کارهای شماها اینجور ارزش دارد …

در دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده‌ی مرحوم “حاج عبدالله والی”

هشتم اردیبهشت ماه سالروز عروج ملکوتی مجاهد عرصه تلاش و جهاد؛حاج عبدالله والی؛ پیامبر بشاگرد

 

photo_2016-04-27_21-20-36

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: سالروز عروج ملکوتی مجاهد عرصه تلاش و جهاد , حاج عبدالله والی؛ پیامبر بشاگرد , عصر بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 177
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به گزارش عصر بشاگرد؛حجت الاسلام سید محسن مومنی رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بشاگرد، ۸۱ نفر از دانش آموزان پسر این شهرستان به اردو زیارتی اعزام شدند.

مومنی افزود: دانش آموزان ممتاز خوابگاهی تحت حمایت کمیته امداد به مدت پنج روز به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این دانش آموزان که از خوابگاه های جکدان و خمینی شهر به این سفر زیارتی اعزام شدند در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف از برنامه های  فرهنگی، تربیتی و زیارت استفاده می کنند.

اردو مشهد (10)

اردو مشهد (9)

اردو مشهد (8)

اردو مشهد (7)

اردو مشهد (6)

اردو مشهد (1)

اردو مشهد (2)

اردو مشهد (3)

اردو مشهد (4)

اردو مشهد (5)

انتهای پیام/ ح.پ

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: دانش آموزان پسر خوابگاه های جگدان و خمینی شهر به اردو زیارتی اعزام شدند , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 12 فروردين 1395
بازدید : 296
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشاگرد گفت: طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه بی بی بشناز واقع در روستای تیدر بشاگرد برگزار شد.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛مصطفی محب زاده در گفتگو با بشاگرد نیوز اظهار داشت: همه ساله به مناسبت ایام نوروز طرح آرامش بهاری ویژه مسافران و مهمانان نوروزی و زائران در بقاع متبرکه شاخص در شهرستان بشاگرد اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال نیز طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه بی بی بشناز واقع در روستای تیدر بخش گوهران اجرا شد  و این طرح در حال برگزاری است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد گفت: طرح آرامش بهاری در بقعه بی بی بشناز از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

محب زاده خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری در راستای به کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی امام‌زادگان و بقاع متبرکه و بالابردن سطح علوم معارف دینی زائران اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد در ایام نوروز ویژه برنامه‌های مختلف و متنوعی را ویژه زائران و مسافران و گردشگران نوروزی اجرا می‌کند.

آرامش بهاری (2)

آرامش بهاری (1)

 

انتهای پیام/ ح.پ



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: طرح آرامش بهاری , نوروز , استان مقدس امامزادگان , بشاگرد , روستای تیدر , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 1 فروردين 1395
بازدید : 178
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۱۳۹۵:

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال 1395 در حرم مطهر رضوی علیه‌السلام

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ در حرم مطهر رضوی

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.

السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة، فاطمة المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله. و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه.

عید نوروز را به همه‌ی خانواده‌های ایرانی و افراد ایرانی در هر نقطه‌ی عالم تبریک عرض میکنم. عیدتان مبارک باشد هم‌میهنان عزیز. بخصوص به خانواده‌های عزیز شهیدان، به جانبازان عزیز، به خانواده‌های محترم آنها، و به همه‌ی ایثارگران تبریک عرض میکنم و یاد شهیدان بزرگوارمان و یاد امام عزیزمان را گرامی میدارم.

سالی که شروع شد -سال ۹۵- هم در آغاز و هم در پایان، متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است. هم اولِ این سال منطبق بر ولادت آن بزرگوار با ماه‌های قمری است، هم آخر این سال. بنابراین امیدواریم که ان‌شاءالله سال ۹۵ به برکت حضرت زهرا سال مبارکی باشد برای ملت ایران، و از معنویات آن بزرگوار و از راهنمائی‌های آن بزرگوار و از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم و بهره‌مند شویم.

سالی که تمام شد -سال ۹۴- مثل همه‌ی سالهای دیگر، آمیزه‌ای از شیرینیها و تلخیها و فرازها و فرودها بود؛ طبیعت زندگی همین است؛ از تلخی حادثه‌ی منا تا شیرینی راهپیمائی ۲۲ بهمن و انتخابات هفتم اسفند؛ در تجربه‌ی برجام، از امیدهائی که برانگیخت، تا نگرانیهائی که در کنار آن هست؛ همه‌ی اینها جزو حوادث سال بود، و همه‌ی سالها همین جور است.

سالها و ایام عمر انسان، مشتمل بر فرصتهائی است و مشتمل بر تهدیدهائی است. هنر ما باید این باشد که از فرصتها استفاده کنیم و تهدیدها را هم تبدیل به فرصت کنیم. سال ۹۵ پیش روی ما است. در این سال هم مانند همیشه، فرصتها و تهدیدهائی وجود دارد. همه باید تلاش کنند تا بتوانیم از فرصتهای این سال به معنای حقیقی کلمه استفاده کنیم و کشور از اول تا آخرِ این سال تفاوتهای محسوسی پیدا کند.

امیدهائی وجود دارد برای سال ۹۵. انسان به مجموعه‌ی اوضاع که نگاه میکند، امیدهائی را مشاهده میکند. البته برای تحقق این امیدها باید تلاش کرد، باید کار شبانه‌روزی کرد و باید بی‌وقفه سعی و کوشش کرد. اصل قضیه این است که ملت ایران باید بتواند کاری بکند که خود را در مقابل تهدیدهای دشمنان و دشمنیهای آنها، از آسیب‌پذیری خارج کند. ما باید کاری کنیم که در مقابل تهدید دشمنان، آسیب‌پذیر نباشیم. آسیب‌پذیری را به صفر برسانیم.

به گمان من مسئله‌ی اقتصاد در اولویت اول است. یعنی وقتی انسان نگاه میکند، در میان مسائل اولویت‌دار، از همه فوری‌تر و نزدیکتر، مسئله‌ی اقتصاد است. اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت و مسئولان گوناگون، بتوانند در مسئله‌ی اقتصاد کارهای درست و بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست که در مسائل دیگر، مثل مسائل اجتماعی، مثل آسیبهای اجتماعی، مثل مسائل اخلاقی، مثل مسائل فرهنگی هم تأثیرگذار باشند.

در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله‌ی تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با رکود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس میکنند و مطالبه میکنند؛ و آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان میدهد که این مطالبات مردم و این خواسته‌های مردم بجا و به‌مورد است.

اگر ما بخواهیم مشکل رکود را حل کنیم، مشکل تولید داخلی را حل کنیم، بخواهیم مسئله‌ی بیکاری را حل کنیم، بخواهیم گرانی را مهار کنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است. اقتصاد مقاومتی شامل همه‌ی اینها است. میشود با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیکاری رفت؛ میشود به جنگ رکود رفت؛ میشود گرانی را مهار کرد؛ میشود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد؛ میشود فرصتهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرد و از فرصتها استفاده کرد؛ شرطش این است که برای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش انجام بگیرد.

گزارشی که برادران ما در دولت به من دادند، نشان میدهد که کارهای وسیعی کرده‌اند؛ منتها این کارها کارهای مقدماتی است؛ کارهائی است در زمینه‌ی بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههای مختلف؛ اینها کارهای مقدماتی است؛ اما آنچه که لازم است ادامه پیدا کند، عبارت است از اقدام کردن و عمل کردن و روی زمین، محصول کار را به مردم نشان دادن؛ این آن چیزی است که وظیفه‌ی ما است؛ که من ان‌شاءالله در سخنرانی شرحش را به آحاد ملت عزیزمان عرض خواهم کرد.

بنابراین آنچه که من به عنوان شعارِ امسال انتخاب میکنم، عبارت است از «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل». این، راه و جاده‌ی مستقیم و روشنی است به سمت آن چیزی که به آن احتیاج داریم. البته توقع نداریم که این اقدام و عمل، در ظرف یک‌ سال همه‌ی مشکلات را حل کند؛ اما مطمئنیم که اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم کرد. از همه‌ی کسانی که در این راه تلاش کردند و تلاش میکنند، تشکر میکنم.

بار دیگر به ملت عزیزمان سلام و تبریک عرض میکنم و صلوات خدا را بر محمد و آل محمد و بر حضرت بقیة الله اعظم (سلام الله علیه و ارواحنا فداه) مسئلت میکنم.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: شعارسال95؛اقتصادمقاومتي،اقدام و عمل،بهارنو مبارك،رهبر انقلاب آيت الله خامنه اي ,
تاریخ : یک شنبه 16 اسفند 1394
بازدید : 216
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شايد اگر از خيلي ها سوال کنن که مهم ترين علت طلاق چيه؟ مواردي همچون مشکلات اقتصادي، دخالت هاي خانوادگي، اعتياد، خيانت، پرتوقعي، چشم و هم چشمي و موضوعاتي مثل اين ها رو بيان کنن. البته که اينها موارد مهميه و هر کدومشون مي تونه زندگي رو به کدورت و فروپاشي بکشونه. اما هيچ کدوم نمي تونه مهم ترين علت طلاق به حساب بياد. اون چيزي که بيش از هر عاملي زندگي ها رو به متارکه و جدايي مي رسونه، " لجبازيه". اگه لجبازي نباشه، خيلي از مشکلات بزرگ قابل حله و اگه لجبازي باشه، يه مشکل کوچک مي تونه منجر به گرفتاري هاي بزرگ و نابودي يک زندگي بشه. لجبازي غالباً در مقام تلافي و انتقامه که شخص وقتي يک برخورد بد رو مي بينه درصدد اين برمياد که بدي رو با بدي جواب بده. به اين جمله ها دقت کنين: * « حالا که با خانواده ي من چنين برخوردي داشتي، صبر کن تا خانواده ات بيان!!!» * « حالا که جلوي ديگران آبروي من رو بردي، پيش عالم و آدم رسوات مي کنم!!!» * « حالا که اين برخورد رو با من داشتي، من هم ديگه پام رو توي خونه ي پدرت نميذارم!!!» * « و حالا که مهريه ات رو اجرا گذاشتي، اگه بميري هم طلاقت نميدم!!!» اينها برخي از ادبياتيه که بعضي از زن و شوهرهايي که با هم لجبازي مي کنن به زبون ميارن. برخي از افراد ادعاشون اينه که من آدم لجبازي نيستم اما به محض اينکه از رفتار زشت طرف مقابل شون عصباني ميشن، وارد اين بازي خطرناک و ويرانگر ميشن و لجبازي ها شروع ميشه. عمده ي کساني که بدي رو با با بدي جواب ميدن و قصد تلافي و لجبازي ميکنن، ميخوان به قول خودشون، به طرف مقابل بفهمونن که چقدر کاري که انجام داده زشت بوده و يه جورايي اون رو به سزاي عملش برسونن. اما بايد مطمئن باشيم هيچ وقت کسي با لجبازي، متنّبه نميشه و رفتار بدش رو تغيير نميده. بلکه اتفاقاً در رفتار بد خودش، اصرار و پافشاري بيشتر مي کنه. بايد مطمئن باشيم با لجبازي هر ارتباطي به کدورت و قهر و جدايي منجر ميشه و لجبازي قبل از اينکه، ضرري به طرف مقابل برسونه به خود ما آسيب ميزنه و دودش توي چشم خودمون ميره. و چقدر خوب معصومين عليهم السلام به ما فرموده اند که: « بهترين اعمال آن است که به کسي که با تو قطع کرده وصل کني، به کسي که به تو ظلم کرده، عفو کني و به کسي که تو را محروم ساخته، عطا کني.» «موفق باشيد»

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مهمترین علت طلاق , طلاق چیست؟زندگی بدون طلاق , جوانان امروز , مشکلات اقتصادی , مشکلات فرهنگی , فردین احمدی ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 40 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com